Information om ombudsmand og procedurer for klagesager

Miele fremmerr en åben kultur og en samarbejdsånd, hvor de berørte kan søge råd og give udtryk for deres bekymringer. Ud over de interne kanaler har vi i mange år haft en ekstern ombudsmand, som medarbejdere og forretningspartnere kan henvende sig til fortroligt og anonymt.

Ombudsmanden modtager tip om mulige overtrædelser af love eller interne regler (varslingssystem). Han er også ansvarlig for klageproceduren i overensstemmelse med den tyske lov Supply Chain Due Diligence Act [PDF Rules of Procedure]. Klageproceduren gør det muligt for folk at påpege overtrædelser af menneskerettigheder og miljøforpligtelser.

Ombudsmanden kan kontaktes på følgende måde:

Dr. Carsten Thiel von Herff, LL.M.

Loebellstraße 4

D - 33602 Bielefeld

Tlf: +49 521 557 333 0/mobil: +49 151 58230321

E-mail:ombudsmann@thielvonherff.de

Rapporteringsplatform:www.report-tvh.com

Homepagewww.thielvonherff.de

 

Alle, der giver oplysninger i god tro, er beskyttet. Alle varsler vil blive undersøgt med den største omhu og respekt for alle involverede parters rettigheder.