Indkøbspolitik

Beschaffungspolitik

Vores produkters succes på markedet er tæt forbundet med deres kvalitet og vores målsætning om at opfylde vores kunders konstant stigende kvalitetskrav. Som følge af øget konkurrence på både det nationale og internationale marked bliver kvalitet i stadigt stigende grad til en afgørende faktor.

Inden for rammerne af vores indkøbsstrategi og i henhold til virksomhedens motto "Immer besser" ønsker vi at samarbejde med leverandører, der har en lignende kvalitetsfilosofi, og som er interesseret i at samarbejde med en globalt aktiv virksomhed inden for husholdningsbranchen.

Vi føler os ikke kun særligt forpligtede over for vores medarbejdere og kunder men også i forhold til vores leverandører og til offentligheden. Vores leverandørsamarbejde skal være præstationsorienteret, pålideligt og vedvarende.

Vi forudsætter et etableret kvalitetssystem i henhold til DIN ISO 9000 ff., miljøbevidst adfærd i henhold til DIN EN ISO 14001, opfyldelse af vores behov til tiden og på en fleksibel måde samt innovation og støtte ved udviklingen af tekniske løsninger.

Som en socialt ansvarlig, etisk korrekt og bæredygtigt agerende virksomhed har Miele et holistisk udgangspunkt i sin omgang med leverandørerne og sørger for at overholde de internationale standarder, der er defineret under Social Accountability 8000 (http://www.sa-intl.org). Vi forventer det samme fra vores leverandører. Denne standard er baseret på en lang række eksisterende, internationale menneskerettigheder, herunder alle grundliggende aftaler, fremsat af International Labour Organisation (ILO), alle overordnede erklæringer om menneskerettigheder samt FNs aftale om børnerettigheder.